Onderzoek ESRIG - Energy and Sustainability Research Institute Groningen Agenda

Promotie A. (Alex) Daniilidis: The conductive geothermal field as an energy and economic entity. Effects and implications for the province of Groningen, North-East Netherlands

Wanneer:vr 27-10-2017 om 16:15
Waar:Academie gebouw RUG, Broerstraat 5

Promotie: Dhr. A. (Alex) Daniilidis
Wanneer: 27 oktober 2017
Aanvang: 16:15
Promotor: prof. M.A. (Rien) Herber
Waar: Academiegebouw RUG
Faculteit: Science and Engineering

Bruikbaarheid van geothermische bronnen in noordoost Nederland
Geothermische bronnen leveren hernieuwbare energie die direct is te gebruiken als warmte, of om elektriciteit mee op te wekken. Alex Daniilidis identificeerde en analyseerde de mogelijkheden om geothermische energie op te wekken in noordoost Nederland. Hij bekeek twee aspecten. Allereerst onderzocht hij de mogelijkheden om de sterke warmtestroom door zoutlagen te benutten. Daarnaast werkte hij een casus uit voor een gepland geothermisch systeem in de stad Groningen dat hij stap voor stap zowel technisch als economisch evalueerde....verder lezen.