Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

De RUG viert Internationale Vrouwendag

08 maart 2023

Op 8 maart is het Internationale Vrouwendag; een dag die wereldwijd in het teken staat van vrouwenrechten en de strijd voor gelijkheid. Op deze dag staan we stil bij de voortgang die is gemaakt, en de stappen die we nog moeten nemen en vieren we de vrouwen van de RUG. Van onze studenten tot onderzoekers en ondersteunend personeel.

Onderzoek

Vanuit verschillende wetenschapsgebieden wordt er onderzoek gedaan naar vrouwenrechten, gender en gelijkheid. Benieuwd naar wat er onderzocht wordt? Lees bijvoorbeeld de volgende artikelen:

• Charmaine Borg, universitair docent Klinische Psychologie (Gedrags- en Maatschappijwetenschappen), roept op tot gelijkheid, ook tussen de lakens.

• Donya Ahmadi, universitair docent Internationale betrekkingen (Letteren) doet onderzoek naar feministische protesten in Iran tijdens de 20e en 21e eeuw.

• Jacqueline Klooster, universitair docent Griekse talen en culturen (Letteren), kijkt naar met een hedendaagse blik en vrouwelijk oogpunt naar Griekse mythes.

Laatst gewijzigd:12 maart 2024 09:20