Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Marco Fraaije ontvangt financiering voor COST Action

20 oktober 2022

Hoogleraar Marco Fraaije van het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB) ontvangt financiering voor de door hem geïnitieerde COST Action COZYME: computationally-assisted redesign of enzymes. Een COST Action is een interdisciplinair onderzoeksnetwerk dat onderzoekers en innovators vier jaar lang samenbrengt om een onderwerp naar keuze te onderzoeken en jonge onderzoekers te trainen in dit specifieke vakgebied. Het doel van de COZYME Action is om een netwerk van onderzoeksgroepen te creëren die betrokken zijn bij computationele enzym engineering, hetgeen zal starten in november van dit jaar.

COZYME

De COZYME Action heeft tot doel een grensverleggend computationeel platform te ontwikkelen voor snelle enzym-verbetering. Om dat te bereiken is een netwerk samengesteld met enkele van de meest relevante spelers in Europa. Academische onderzoekers en R&D-medewerkers uit de industrie gaan samenwerken aan gebieden variërend van computationeel enzym-herontwerp en enzym engineering tot structurele biologie en enzymologie.

COST Actions

COST staat voor European Cooperation in Science and Technology (Europese samenwerking in wetenschap en technologie). Het is een financieringsorganisatie voor het opzetten van onderzoeksnetwerken, de zogenaamde COST Actions. COST ontvangt EU-financiering in het kader van het Horizon Europe-programma.

reductase
Laatst gewijzigd:20 oktober 2022 11:48