Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Videocollege Katrien Helmerhorst: wat is de meest optimale ontwikkeling van je kind?

24 mei 2022
Katrien Helmerhorst

Wat is nou het meest optimaal voor de ontwikkeling van je kind: thuis of op de opvang? In deze video legt pedagoog Katrien Helmerhorst (Rijksuniversiteit Groningen) het uit. Daarnaast geeft ze tips waar je op kunt letten bij het uitzoeken van een geschikte kinderopvang.

Katrien Helmerhorst

Katrien Helmerhorst werkt als assistent-professor bij de eenheid Kinder- en Gezinswelzijn. Haar onderzoek richt zich op drie hoofdonderwerpen: 1) opvoedingsgedrag van (professionele) verzorgers, 2) vroege kinderdagverblijven, en 3) effectiviteit van opvoedingsinterventies. Een rode draad in haar onderzoek is het observeren van een breed scala aan opvoedingsgedragingen (bijv. sensitiviteit, uitdagend opvoedingsgedrag, mind-mindedness, taal en ontwikkelingsstimulering, ouder-kind gehechtheidsrelatie).

Universiteit van Nederland

Bij de Universiteit van Nederland delen inspirerende wetenschappers via korte colleges interessante en nieuwe inzichten uit hun vakgebied. In verschillende formats brengen zij voor een jong en breed publiek wetenschap tot leven door wekelijks een prikkelende vraag te beantwoorden. Van donkere materie tot verliefdheid bij dieren: alles komt voorbij.

Laatst gewijzigd:25 mei 2022 15:18