Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

GION op EARLI conferentie

23 augustus 2021

Tijdens de (online) EARLI conferentie 2021 zullen verschillende medewerkers van het GION presenteren over hun onderzoek. Hier is een overzicht te vinden van alle presentaties, demonstraties en symposia:

Tuesday, 24 August

Paper presentation: The effects of perceived language skills on peer feedback and peer grading in secondary education. Jochem Aben, Anneke Timmermans, Filitsa Dingyloudi, & Jan-Willem Strijbos. (Session G15; 9:00-10:00)

Roundtable: Engagement as a collective process. Mayra Mascareño Lara, Naomi de Ruiter, & Elisa Kupers. (Session I2; 15:35-16:45)

Poster presentation: Exploring change in networks supporting the deliberate practice of popular musicians. Manuel Laengler, Jasperina Brouwer, Anneke Timmermans, & Hans Gruber. (Session K11; 18:45-19:45)

Wednesday, 25 August

ICT-demonstration: Developing classroom management strategies in a virtual-reality kindergarten classroom. Jolien Mouw, Marjon Fokkens-Bruinsma, & Andrea Snippe. (Session L13; 9:00-10:00)

Espresso paper: Using Visual Thinking Strategies for stimulating intercultural sensitivity in pre-service teachers. Marjolein Deunk, Hanke Korpershoek, Mariëtte Hingstman, & Annegien Langeloo. (Session O7; 17:30-18:30)

Thursday, 26 August

Espresso symposium paper: Longitudinal social network analysis: a tool to examine social capital building in higher education. Jasperina Brouwer & Dominik E. Froehlich. (Session T2; 15:45-16:45)

Friday, 27 August

Symposium paper: Effects of error tolerance, feedback tolerance, and perceived expertise on peer feedback processing. Jochem Aben, Anneke Timmermans, Mayra Mascareño Lara, Filitsa Dingyloudi, Jan-Willem Strijbos. (Session W2; 9:00-10:00)

Symposium paper: Adjusting expectations or maintaining first impressions? The stability of teachers’ expectations. Anneke Timmermans, Christine Rubie-Davies, & Shengnan Wang. (Session W4; 9:00-10:00)

Symposium paper: Gender and minority status as moderators of teacher expectation effects. Christine Rubie-Davies & Anneke Timmermans. (Session W4; 9:00-10:00)

Paper presentation: Exploring group-based learning assessment’s construct and consequential validity in higher education. Hajo Meijer, Jasperina Brouwer, Rink Hoekstra, & Jan-Willem Strijbos. (Session W8; 9:00-10:00)

Paper presentation: Self-efficacy, emotions, and peer support of university students during the COVID-19 pandemic. Jasperina Brouwer, Liga Klavina, Marloes Huis, & Hanke Korpershoek. (Session Y9; 14:30-15:30)

Poster presentation: Beliefs and Behaviours: A longitudinal study of leadership networks and self-efficacy. Jasperina Brouwer, Yi-Hwa Liou, & Alan Daly. (Session Z2; 15:45-16:45)

Poster presentation: The development of lecturers’ collaboration networks during departmental professional development. Ine Noben, Jasperina Brouwer, Jan Folkert Deinum, & Adriaan Hofman. (Session Z12; 15:45-16:45)

Laatst gewijzigd:23 augustus 2021 11:35
Deel dit Facebook LinkedIn
View this page in: English

Meer nieuws

  • 24 maart 2025

    RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst

    De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...

  • 05 maart 2025

    Vrouwen in de wetenschap

    De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.

  • 16 december 2024

    Jouke de Vries: ‘De universiteit zal wendbaar moeten zijn’

    Aan het einde van 2024 blikt collegevoorzitter Jouke de Vries terug op het afgelopen jaar. In de podcast gaat hij in op zijn persoonlijke hoogte- en dieptepunten en kijkt hij vooruit naar de toekomst van de universiteit in financieel moeilijke tijden...