Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Negen Groningse bètastudenten winnen Jong Talentprijs

01 december 2020

Op maandag 30 november is via een online uitreiking aan negen studenten van de Faculty of Science and Engineering (RUG) een Jong Talentprijs uitgereikt door de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen ( KHMW ). De prijzen zijn ter stimulering van het wetenschappelijk onderwijs in de technische en exacte richtingen en worden door bedrijven, stichtingen en fondsen ter beschikking gesteld.

Zeven eerstejaars bachelorstudenten ontvingen de Jong Talent Aanmoedigingsprijs van 500 euro. Ze zijn de beste propedeusestudenten van hun studierichting in Nederland en haalden het hoogste cijfergemiddelde van hun jaar:

Bachelorstudent

Tristan Achterberg

Prijs Biologie

Enza Zaden

Twee masterstudenten van de Faculty of Science and Engineering namen een Jong Talent Afstudeerprijs in ontvangst:

Jana Riederer

MSc Ecology & Evolution

Enza Zaden Afstudeerprijs voor Biologie, voor haar masterscriptie ‘Evolution of evolvability’ | 3.000 euro

Mark Oosterloo MSc Astronomy

De Zeeuw-Van Dishoeck Afstudeerprijs voor Sterrenkunde, voor zijn masterscriptie ‘The role of plate tectonics in the long-term evolution of atmospheric carbon dioxide content on Earth-like exoplanets’ | 3.000 euro

De KHMW verzorgt jaarlijks de onafhankelijke jurering en de prijsuitreiking in het Hodshon House te Haarlem.

Laatst gewijzigd:04 december 2020 12:15