Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Neem deel aan de allereerste Ben Feringa Lecture op 20 november

12 november 2020

Eerder dit jaar waren het Consulaat Generaal van het Koninkrijk der Nederlanden, de Vereniging van Nederlandse Universiteiten (VSNU) en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) bezig met het opzetten van de eerste Ben Feringa Lecture in San Francisco, georganiseerd door de afdeling Alumnirelaties. Vanwege het coronavirus moest ook deze lezing worden uitgesteld. Naarmate de tijd vorderde en er geen uitzicht op verbetering was dachten we: als het fysiek niet lukt, waarom dan niet online?

Daarom willen we jou graag uitnodigen om mee te doen aan deze unieke eerste lezing, op vrijdag 20 november van 18.30 uur tot 19.30 uur.

Dirk Janssen, consul-generaal van het Koninkrijk der Nederlanden, zal de eerste Ben Feringa Lecture openen. Daarna vertelt Feringa over zijn leven, van jonge student tot Nobelprijswinnaar. Hij wordt hierbij vergezeld door Zhenan Bao, hoogleraar aan Stanford University. Samen hebben ze het over zijn onderzoek, werken tijdens de coronacrisis, uitdagingen voor de toekomst, en hoe je jonge talenten kunt motiveren en inspireren om altijd naar het beste resultaat te steven. De lezing wordt gemodereerd door RUG-student Aafke Eppinga.

Aan het eind van de avond is er een vragensessie. Heb je altijd al een vraag willen stellen aan een Nobelprijswinnaar? Als je je aanmeldt voor de lezing, kun je de vraag met ons delen. Misschien kan Feringa er dan live op ingaan!

Om mee te doen aan de lezing kun je je aanmelden via deze link. Hopelijk tot 20 november!

Uitnodiging Ben Feringa Lecture
Laatst gewijzigd:20 november 2020 19:03