Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Onderwijsactiviteiten met UMCG-docenten tijdelijk geannuleerd

Het UMCG heeft alle onderwijsactiviteiten met UMCG-docenten tot 4 april geannuleerd. Met deze en andere maatregelen proberen we het nieuwe coronavirus buiten de deuren van het ziekenhuis te houden. Studenten worden vanuit hun opleiding over de maatregelen geïnformeerd. De belangrijkste punten zijn:

Faculteit Medische Wetenschappen: Geneeskunde, Tandheelkunde en Bewegingswetenschappen

Voor alle opleidingen geldt dat alle onderwijsbijeenkomsten met UMCG-docenten worden tot 4 april geannuleerd. Daar waar mogelijk wordt online onderwijs ingezet. Voor individueel en docentgebonden onderwijs voor kleine groepen geldt dat de docent of afdeling beslist wat doorgaat en wat niet. Voor stages en co-schappen etc. geldt dat het UMCG hen ziet als medewerkers van het UMCG en voor hen het medewerkersbeleid geldt.

Overige faculteiten (RUG onderwijs)

Het onderwijs van de Faculty of Science and Engineering en van de Faculteit Gedrags-en Maatschappijwetenschappen in hetzelfde onderwijsgebouw aan de Antonius Deusinglaan 1, gaat vooralsnog wél door.

Stages en medische vervolgopleidingen

Van full time stages van de drie opleidingen van de Faculteit Medische Wetenschappen wordt per geval bekeken of ze door kunnen gaan. Per opleiding worden er afspraken gemaakt over terug-kom-onderwijs. Waar mogelijk wordt dit online geboden, anders wordt dit opgeschort. Part time worden tot 4 april opgeschort. We starten geen nieuwe stages.

Researchmaster en promotieopleiding

De Graduate School of Medical Sciences stopt met de organisatie van groepsonderwijsactiviteiten. Daar waar mogelijk wordt online onderwijs ingezet. Voor individueel en docentgebonden onderwijs voor kleine groepen geldt dat de docent of afdeling beslist wat doorgaat en wat niet. Voor stages en co-schappen etc. geldt dat het UMCG hen ziet als medewerkers van het UMCG en voor hen het medewerkersbeleid geldt.

Promotieplechtigheden

Voor alle UMCG-medewerkers geldt het beleid met betrekking tot het bijwonen van bijeenkomsten. Voor promoties betekent dit dat UMCG-medewerkers niet in de aula van het Academiegebouw (RUG) oppositie voeren. Waar mogelijk wordt er gewerkt met online verbindingen.

Laatst gewijzigd:12 maart 2020 21:18