Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Mediagenieke vrouwen in Broerstraat 5

19 december 2018
Broerstraat 5, december 2018
Broerstraat 5, december 2018

In het decembernummer van het RUG-magazine Broerstraat 5 drie mediagenieke vrouwen die afgelopen jaar meer dan eens in de publiciteit stonden: sterrenkundige Amina Helmi, die grote wetenschappelijke successen boekte, Annemarie Heite, gelauwerd met de Ubbo Emmiuspenning voor haar professionele vertolking van de aardbevingsellende - ‘Ik ben nooit van iemand geworden’ – en Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer, die in Groningen hard gestudeerd heeft om kinderen in de knel te kunnen helpen.

Verder in de nieuwe editie: econoom Robert Lensink die onderzoekt hoe ’s werelds armste mensen écht te helpen, de biograaf van RUG-alumnus Johan Huizinga terugkijkend op honderd jaar Herfsttij der Middeleeuwen, rechtssocioloog Marc Hertogh over de overheid die botsende burgerbeelden hanteert en onderzoek naar activiteiten waarmee een dorpskerk de leefbaarheid kan verbeteren op het platteland.

Laatst gewijzigd:30 april 2020 09:50

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...