Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Meet-up Data Federation Hub over Datacatalogi

04 september 2018

Op dinsdag 18 september a.s. organiseert de Data Federation Hub (DFH) zijn vijfde meet-up met deze keer als thema 'Datacatalogi: het vinden van onderzoeksgegevens'. De Data Federation Hub is een platform dat bestaande expertise en faciliteiten op het gebied van onderzoeksgegevens vanuit de RUG en UMCG bij elkaar brengt.

Sprekers tijdens de bijeenkomst zijn dr. Cees H.J. Hof van DANS life sciences, prof.dr. Morris Swertz van het Genomics Coordination Centre (GCC) en dr. Marijke Folgering en drs. Christina Elsenga van de Universiteitsbibliotheek spreken over de FAIR-principes en het universitair research informatiesysteem Pure. Daarnaast zijn er presentaties die een impressie geven van de huidige situatie van datacatalogi bij de RUG en het UMCG.

Tijd: 15.00 – 17.00 uur

Locatie: Ronde Zaal UMCG (Ingang 11)

Voertaal: Engels

Laatst gewijzigd:21 november 2018 16:42