Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Dissertatieprijs voor Joost van Driessche

05 april 2018

Joost van Driessche heeft voor zijn proefschrift Muishond: Techno-wetenschappelijke, literaire en ethische bewegingen van taal (2016) de Dissertatieprijs van Stichting Praemium Erasmianum toegekend gekregen. Hij schreef het bij de vakgroep Praktische Filosofie en bij de vakgroep Ethiek, Sociale en Politieke Filosofie van onze Faculteit.

Jaarlijks reikt Stichting Praemium Erasmianum naast de Erasmusprijs vijf Dissertatieprijzen uit aan jonge academici. De prijzen worden toegekend aan onderzoekers in de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen en Rechtsgeleerdheid, die een proefschrift hebben afgeleverd van bijzonder hoge kwaliteit. De Dissertatieprijs bestaat uit een bedrag van € 3.000 en een oorkonde.

De Dissertatieprijzen 2018 worden uitgereikt op woensdag 16 mei 2018 in de KNAW.

Nieuwsbericht Stichting Praemium Erasmianum

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:14 mei 2021 16:16