Deelrapport 1 afgerond
Het eerste deelrapport van dit project is afgerond. In dit rapport staan de resultaten van de reviewstudie overgangen en aansluitingen in het onderwijs. In (inter)nationale literatuur is gekeken wat al bekend is de cognitieve en niet-cognitieve ontwikkeling van leerlingen rondom de po-vo en de vmbo-mbo overgang. In dit rapport is getracht om een overzicht te geven van de factoren die een rol spelen bij deze overgangen en een integrerend model te ontwikkelen. Het model zal als basis fungeren voor de empirische studies naar de po-vo overgang (deelrapport 2) en de vmbo-mbo overgang (deelrapport 3). Het rapport is te vinden onder publicaties.
Laatst gewijzigd: | 20 juni 2024 08:06 |
Meer nieuws
-
06 juni 2025
India-Nederland Hydrogen Valley Fellowship-programma aangekondigd
Ter gelegenheid van Wereldmilieudag op 5 juni 2025 maakten het Indiase ministerie van Wetenschap en Technologie en de RUG gisteren de start bekend van een partnerschap voor het Hydrogen Valley Fellowship-programma. Dit programma biedt getalenteerde...
-
24 maart 2025
RUG 28e in World’s Most International Universities 2025 ranglijst
De Rijksuniversiteit Groningen is door Times Higher Education gerangschikt op de 28e plek in de World’s Most International Universities 2025 ranglijst. Daarmee laat de RUG instellingen als MIT en Harvard achter zich. De 28e plek betekent een stijging...
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.