Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Online portal Academische Communicatievaardigheden

17 april 2015

Via de online portal Academische Communicatievaardigheden van het Talencentrum leer je beter schrijven en presenteren op academisch niveau. Je vindt er handige filmpjes met tekst-en-uitleg en links naar zorgvuldig geselecteerde bronnen. Op de portal staat bovendien een keur aan cursussen en workshops waarmee je je academische vaardigheden kunt verbeteren. Al deze informatie is online en gratis beschikbaar!

Voor wie?

De portal is relevant voor iedereen die op academisch niveau moet presenteren en schrijven: bachelor-, master- en PhD-studenten.

Nestor

Extra oefeningen zijn beschikbaar in Nestor, de digitale leeromgeving van de RUG. Momenteel zijn deze alleen beschikbaar voor RUG-studenten en -medewerkers.

Waarom?

Tijdens je studie zul je essays, onderzoeksverslagen en scripties moeten schrijven. Je zult presentaties moeten geven over uiteenlopende onderwerpen. Mogelijk schrijf en presenteer je in een andere taal dan je moedertaal.

• Hoe structureer je je informatie?
  • Hoe maak je een scriptieopzet?
  • Hoe zet je een logisch betoog op?
  • Hoe schrijf je een overtuigende paper?
  • Hoe presenteer je een onderzoeksvoorstel?

De informatie op de portal beantwoord deze vragen!

Naar de portal

De portal is online en gratis beschikbaar in het Nederlands en het Engels:

Laatst gewijzigd:22 november 2021 15:39