Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Rijksuniversiteit Groningen krijgt nevenvestiging in Leeuwarden

08 juli 2014

Leeuwarden is een nieuwe opleiding rijker en de Rijksuniversiteit Groningen een extra vestigingsplaats. Vanaf september as. zal het internationale masterprogramma Multilingualism worden gehuisvest bij Tresoar in Leeuwarden.

De minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft onlangs toestemming gegeven voor Leeuwarden als vestigingsplaats voor de internationale mastertrack Multilingualism. Studenten volgen het gehele eenjarige programma in Leeuwarden en ontvangen na afloop een Master of Arts-diploma Taalwetenschap/Linguistics van de Rijksuniversiteit Groningen.

Meertaligheid

Het programma Multilingualism richt zich op de bestudering van meertaligheid in al haar aspecten. Meertaligheid is een van de grootste uitdagingen van deze eeuw. Globalisering en digitalisering leiden steeds opnieuw en steeds sterker tot vragen over hoe mensen en culturen elkaar (kunnen) verstaan. Waarderen we talige en culturele diversiteit of streven we omwille van ‘verstaanbaarheid’ juist naar eenheid?

Het afgelopen jaar had de mastertrack een instroom van 12studenten, afkomstig uit 8 landen.

De mastertrack Multilingualism wordt – evenals de nieuwe bacheloropleiding Minorities & Multilingualism – aangeboden door de afdeling Friese Taal en Cultuur van de Rijksuniversiteit Groningen en wordt als onderdeel van de University Campus Fryslân deels gefinancierd door de Provincie Friesland.

Logo UCF
Laatst gewijzigd:19 maart 2020 12:18