Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Bachelor Liberal Arts and Sciences toegevoegd aan RUG-opleidingen in Studielink

14 april 2014

De Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO) heeft definitief goedkeuring verleend voor de start van de bacheloropleiding Liberal Arts and Sciences van het nieuwe University College Groningen. Dat betekent dat aan alle formele voorwaarden voor de start van de opleiding in september 2014 is voldaan. Studiekiezers kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via Studielink.

Het University College Groningen is de tiende faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen, met een eigen gebouw en campus. De nieuwe bacheloropleiding is bedoeld voor studenten die zich breed willen ontwikkelen op het gebied van de maatschappelijke thema’s Energie, Healthy Ageing en Sustainable Society.

Meer informatie

Wil je meer weten over de nieuwe bacheloropleiding Liberal Arts and Sciences? Het UCG organiseert binnenkort twee voorlichtingsevenementen:

• Taster Day (25 April)
  • Parents Evening (14 May)

Zie ook de website van het University College Groningen: www.rug.nl/ucg

Kleinschalig en intensief

De NVAO kent aan de opleiding het bijzondere kenmerk ‘Kleinschalig en Intensief Onderwijs’ toe, waarmee de Rijksuniversiteit Groningen toestemming heeft tot het hanteren van selectie en een hoger collegegeld voor de nieuwe opleiding.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 02:21