Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Nieuwe Unifocus: Het nieuwe studeren, marketing van goede doelen en synthetische peptiden

02 oktober 2013

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie:

  • De zoektocht naar nieuwe antibiotica. Oscar Kuipers wil synthetische peptiden maken en inzetten voor de ontwikkeling van antibiotica.
  • Het nieuwe studeren. In de Universiteitsbibliotheek is een nieuw studielandschap gerealiseerd: de zogeheten learning grid, ingericht volgens wensen van studenten.
  • Kopen voor het goede doel. Marijke Leliveld kreeg een Veni-subsidie voor onderzoek naar de samenwerking tussen goede doelen en fabrikanten van producten.

In het online videomagazine Unifocus worden wekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Bekijk de volledige nieuwste Unifocus .

Laatst gewijzigd:11 januari 2018 12:25
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....