Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Unifocus: stem op onderzoeksvoorstellen jarige RUG

04 september 2013

In 2014 viert de Rijksuniversiteit Groningen haar 400-jarig bestaan, met als thema For Infinity. Dat gaat gepaard met een groot wetenschappelijk onderzoek, dat door het publiek wordt gekozen: een cadeau voor de toekomst – een Gift for Infinity. Op maandag 2 september 2013 opende Rector Magnificus Elmer Sterken het Academisch Jaar. Hij presenteerde drie onderzoeksvoorstellen die in aanmerking komen. Tot 30 september kan iedereen stemmen via internet om te bepalen welk voorstel uiteindelijk wordt gekozen. Stem via www.rug400.nl.

De drie onderzoeksvoorstellen liggen op het terrein van Energy, Sustainable Society en Healthy Ageing, de drie speerpunten van de RUG.

In het online videomagazine Unifocus worden wekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Laatst gewijzigd:15 januari 2018 11:38
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....