Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Nieuwe Unifocus, deze week met winnaar Green Mind Award

05 december 2012

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie aandacht voor:

- Winnaars Green Mind Award. Tuan Anh Nguyen en Faris Nizamic hebben de Green Mind Award van de Rijksuniversiteit Groningen gewonnen met een idee om de Bernoulliborg nog duurzamer te maken.

- Het Anatomisch Theater. Het Universiteitsmuseum presenteert op bijzondere wijze de anatomische en pathologische collectie van het vroegere Anatomisch Museum in Groningen.

- ERIBA. Een kijkje binnen de deuren van dit nieuwe instituut voor verouderingsonderzoek.

In het online videomagazine Unifocus worden wekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Kijk hier voor de volledige nieuwste Unifocus

Laatst gewijzigd:10 januari 2018 15:28
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....