Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Godsdienstwetenschap en Theologie in Groningen: Topopleidingen

06 december 2012

De Groningse bacheloropleidingen Godsdienstwetenschap en Theologie ontvangen van de Keuzegids Universiteiten 2013 het kwaliteitszegel ‘Topopleiding’. De Keuzegids kent dit jaar voor het eerst een kwaliteitszegel toe aan instellingen en opleidingen die volgens de criteria van de gids tot de top van het Nederlandse wetenschappelijk onderwijs behoren. Bij die criteria speelt de onderwijskwaliteit in de bachelorfase de hoofdrol. Het kwaliteitszegel wordt toegekend als de opleidingen als excellent worden beoordeeld. De beoordelingen in de keuzegids worden opgesteld aan de hand van studentenoordelen, slagingspercentages en visitatierapporten.

Godsdienstwetenschap: excellente opleiding
De Groningse bacheloropleiding Godsdienstwetenschap steekt opnieuw met kop en schouders uit boven de religiestudies van andere universiteiten. Op de punten inhoud, bekwaamheid docenten en faciliteiten scoort de opleiding nog hoger dan vorig jaar. Volgens de Keuzegids “is er bij de religiestudies een opleiding die jaar op jaar weet te imponeren en dat is Godsdienstwetenschap in Groningen. Het programma is van zeer hoog niveau, stimulerend en samenhangend. De docenten zijn kundig en geven goede begeleiding”. De opleiding is tevens beoordeeld op de punten wetenschappelijke vorming, praktijkgerichtheid, studielast, informatie & contact en expert oordeel.

Theologie: beste opleiding aan brede klassieke universiteit
Van alle brede klassieke universiteiten in Nederland biedt de Rijksuniversiteit Groningen de beste opleiding Theologie aan volgens de Keuzegids 2013. Deze bacheloropleiding scoort hoog op het gebied van faciliteiten, de informatie en de communicatie, de inhoud en de bekwaamheid van de docenten.

Laatst gewijzigd:12 juni 2023 20:18