Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Symposium Carbohydrate Competence Center

16 april 2012

In tijden van schaarste en economische crisis wordt op wetenschap en industrie dringend appèl gedaan innovatieve toepassingen te ontwikkelen voor komende generaties. Duurzaamheid (BioBased Economy) en CarboHealth, Kwaliteit van Leven, zijn daarin kernthema’s.


In het kader van deze onderzoeksthema’s worden binnen het Carbohydrate Competence Center door bedrijven en kennisinstellingen gezamenlijk 24 vraaggestuurde onderzoeksprojecten uitgevoerd.

Op het Symposium van 26 april a.s. belichten nationale en internationale onderzoekers en ondernemers de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van koolhydraattechnologie en koolhydraattoepassingen. (CCC)-initiatieven die leiden tot nieuwe producten, nieuwe werkgelegenheid en duurzame kennis voor komende generaties.

Plaats en tijd

Donderdag 26 april 2012, Hampshire Plaza, Groningen, 10.30–17.00 uur


Zie ook: CCC-webpagina met informatie over het complete programma

Laatst gewijzigd:15 september 2017 15:28

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....