Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Master thesis research in Malaysia 10 April

10 april 2012

(We apologize for the fact that the information meeting will be held in the Dutch language. The text below is also in the Dutch language.)

Date and time 10 April, from 10.00 to 11.00

Location : Skibril room in the Plaza

Presentation : Marco Winter, Excecutive Director Malaysian Dutch Business Council (MDBC)

Subscription : via careeroffice.feb@rug.nl

Sinds 2009 werkt het Career Office samen met het MDBC in het kader van het Student Internship Programme (SIP) van het MDBC. Een aantal FEB-studenten is inmiddels voor een afstudeerstage naar Maleisië vetrokken. Eén van hen is Gertjan Tijms. Lees zijn ervaringen in de stagetestimonials.

Wat is de MDBC?

De Malaysian Dutch Business Council (MDBC – www.mdbc.com.my) is een Maleisische non-profit organisatie die opgezet is in 1996 door Maleisische en Nederlandse bedrijven om de handel en investeringen tussen beide landen te bevorderen.
De 3 voornaamste funkties van MDBC zijn:
1. Informatieverschaffing
2. Netwerken en evenementenorganisatie
3. Representatie van haar leden.

MDBC is vergelijkbaar met een bilaterale Kamer van Koophandel (“Trade Support Organisation”) en heeft momenteel 170 leden, van multinationals tot eenmansbedrijven, voornamelijk uit Nederland en Maleisië. De bedrijven komen vanuit vele verschillende industrieën, zoals: Finance, Logistics, Manufacturing, ICT, Oil & Gas, Agriculture, FMCG, Services Education,, Hospitality.

Afstudeerstage in Maleisië

Wil je ook ervaringen op doen met andere bedrijfsculturen en ben je geïnteresseerd in de Aziatische cultuur, dan is wellicht een stage in Maleisië iets voor jou. Vanwege de uiterst gemengde bevolking wordt Maleisië dikwijls een miniatuur-Azië genoemd. Allerlei invloeden zijn terug te vinden in het culturele leven van het Maleisië van vandaag: invloeden uit Zuidoost Azië, maar ook uit China, India en Arabië, en invloeden voortvloeiend uit koloniale en moderne tijdperken van de westerse wereld.

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie? Meld je dan aan voor de voorlichtingsbijeenkomst over stage lopen in Maleisië via een email naar careeroffice.feb rug.nl ovv stage Maleisie.

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 11:18