Etude des styles de management au Burkina Faso et au Sénégal: a la recherche des specificités d’un système de management africain
Promotie: mw. H. Illa, 14.30 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen
Proefschrift: Etude des styles de management au Burkina Faso et au Sénégal: a la recherche des specificités d’un système de management africain
Promotor(s): prof.dr. L. Karsten
Faculteit: Economie en Bedrijfskunde
Managementstijlen in Burkina Faso en Senegal
Er wordt vaak beweerd dat ontwikkelingslanden hun economische groei kunnen versnellen als zij kennis overnemen uit de moderne westerse maatschappij en zich daaraan aanpassen. Lijnrecht daartegenover staan juist degenen die menen dat westerse kennis niet past bij de culturele en intellectuele tradities van ontwikkelingslanden en derhalve niet effectief zal zijn. Maar er zijn ook gematigde deskundigen die een tussenpositie innemen, namelijk dat de kennis moet worden ontdaan van specifiek westerse waarden en moet aansluiten bij plaatselijke waarden. Tegen deze achtergrond bestudeerde Honorine Illa managementstijlen in Burkina Faso en Senegal.
Honorine Illa (Burkina Faso, 1971) studeerde economie en bedrijfskunde aan de Universiteit van Ouagadougou, waar zij momenteel werkzaam is bij de Faculteit Management en Organisatie. Zij volgde haar promotietraject bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG.
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 01:02 |
Meer nieuws
-
01 juli 2025
Khalaf Alkhalaf Alumnus van het Jaar 2025
Khalaf Alkhalaf is verkozen tot Alumnus van het Jaar 2025 van de RUG. Hij krijgt de prijs voor zijn inzet voor een goede opvang en begeleiding van vluchtelingen in Nederland en de inspirerende manier waarop hij zijn ervaringen en kennis deelt met...
-
23 juni 2025
‘Onderwijs staat centraal in mijn loopbaan’ - hoe het Erkennen & Waarderen-programma ruimte geeft aan onderwijstalent
Voor Evelien Croonen, Universitair Docent aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, betekent het landelijke programma Erkennen & Waarderen een belangrijke verschuiving. Niet alleen onderzoek telt mee voor een loopbaanstap, ook onderwijskwaliteit...