Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

23 februari 2012

Promotie: mw. H. Illa, 14.30 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Etude des styles de management au Burkina Faso et au Sénégal: a la recherche des specificités d’un système de management africain

Promotor(s): prof.dr. L. Karsten

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Managementstijlen in Burkina Faso en Senegal

Er wordt vaak beweerd dat ontwikkelingslanden hun economische groei kunnen versnellen als zij kennis overnemen uit de moderne westerse maatschappij en zich daaraan aanpassen. Lijnrecht daartegenover staan juist degenen die menen dat westerse kennis niet past bij de culturele en intellectuele tradities van ontwikkelingslanden en derhalve niet effectief zal zijn. Maar er zijn ook gematigde deskundigen die een tussenpositie innemen, namelijk dat de kennis moet worden ontdaan van specifiek westerse waarden en moet aansluiten bij plaatselijke waarden. Tegen deze achtergrond bestudeerde Honorine Illa managementstijlen in Burkina Faso en Senegal.

Honorine Illa (Burkina Faso, 1971) studeerde economie en bedrijfskunde aan de Universiteit van Ouagadougou, waar zij momenteel werkzaam is bij de Faculteit Management en Organisatie. Zij volgde haar promotietraject bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:02