Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

10 oktober 2011

Promotie: dhr. O.A. Kilic, 11.00 uur, Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Planning and scheduling in process industries considering industry-specific characteristics

Promotor(s): prof.dr. D.P. van Donk, prof.dr. J. Wijngaard

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Planning en regulering in de procesindustrie

De procesindustrie heeft specifieke product- en proceskenmerken die de productie aanzienlijk beïnvloeden, zoals beschikbaarheid en opbrengst van grondstoffen, flexibele productrecepten, vergankelijke materialen, traceerbaarheidsvereisten en opslagcapaciteit. In menige productieomgeving komen industriespecifieke kenmerken tegelijk voor, reden waarom de planning en regulering rekening moet houden met een combinatie van deze kenmerken en hun interactie. Hoewel de literatuur reeds een verscheidenheid aan modellen en methoden biedt die deze kenmerken afzonderlijk bespreken, behandelt het proefschrift van Kilic de relatie tussen de kenmerken. Zijn proefschrift is georganiseerd als een collectie van wetenschappelijke artikelen, die zijn gewijd aan afzonderlijke en praktisch-relevante problemen afkomstig uit een specifieke productieomgeving. Elk individueel paper ontwerpt een wiskundig model en ontwikkelt vervolgens oplossingsmethoden voor het probleem op basis van goed gefundeerde optimalisatiemethoden.

Onur Alper Kilic (Turkije, 1981) studeerde Operations Research aan de Hacettepe universiteit in Turkije, waaraan hij als docent verbonden is. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:09