Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nobelprijswinnaar Al Gore opent EBF Conference in Martiniplaza

18 juli 2011

Nobelprijswinnaar Al Gore opent op donderdag 29 september de EBF Conference in Martiniplaza, het jaarlijkse congres van de Economische en Bedrijfskundige Faculteitsvereniging van de Rijksuniversiteit Groningen. De voormalige vicepresident van de Verenigde Staten houdt die dag een lezing over klimaatverandering, duurzaamheid en verantwoord leiderschap. De EBF nodigt vertegenwoordigers van het bedrijfsleven van harte uit om zich in te schrijven voor het congres en aanwezig te zijn bij de voordracht van Gore.

Al Gore ontving in 2007 samen met het Intergovernmental Panel on Climate Change de Nobelprijs voor de Vrede, vanwege zijn inspanningen om de door de mens gecreëerde klimaatverandering breed onder de aandacht te brengen. Daarmee is hij de gedroomde openingsspreker op de EBF Conference, dat dit jaar georganiseerd wordt onder de titel: ‘Reboot: responsible leadership, responsible growth’.

Aandacht voor duurzaamheid

Bestuurslid Martin van der Meulen: ‘Wij zijn enorm blij dat Al Gore heeft toegezegd een lezing te geven op de EBF Conference. Hij past perfect bij het thema van ons evenement. Wij willen met het congres het belang van duurzaamheid in Groningen extra onder de aandacht brengen. Ik roep bedrijven en ondernemers op om zich aan te melden en deze inspirerende bijeenkomst bij te wonen.’
Vicevoorzitter Mart Beune, verantwoordelijk voor het thema en de sprekers van het congres, is trots op de komst van Gore: ‘Het heeft veel tijd en voorbereiding gekost om hem naar Groningen te halen. Het is prachtig dat onze inzet is beloond.’

Programma

Na afloop van de lezing van Gore is er een netwerkbijeenkomst voor de deelnemers uit het bedrijfsleven. Daarna gaat het congres verder met een academische middag op de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Op vrijdag 30 september verzorgen vooraanstaande vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en overheden verschillende lezingen, masterclasses en workshops. Inschrijven is mogelijk voor alle ouderejaars studenten en geïnteresseerden uit het bedrijfsleven.

Noot voor de pers

Meer informatie:

• Mart Beune (Vice Chairman, Theme & Speakers, EBF Conference 2011): m.beune@ebfconference.nl, tel.: 06-20431695
  • Martin van der Meulen (Public Affairs & Commercial Relations II, EBF Bestuur 2010-2011): m.vandermeulen@ebfgroningen.nl, tel.: 06-44746674

Voor inschrijvingen en verdere informatie over de tweedaagse EBF Conference: www.ebfconference.nl, tel.: 050 363 9018

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:56