Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

RUG-website bekroond door ScienceGuide

28 juni 2011

De websites van de Hogeschool Rotterdam en de Rijksuniversiteit Groningen zijn door het e-magazine ScienceGuide verkozen tot de beste van het Nederlands hoger onderwijs. Dat blijkt uit de jaarlijkse benchmark door Strategy on Demand en ScienceGuide. De uitslag is gepresenteerd op de Dag van de Excellentie in Den Haag.

De Groningse universiteit is de winnaar is in de categorie universiteiten. De tweede en derde plaats zijn voor de Vrije Universiteit en de Technische Universiteit Delft.

De benchmark van de kwaliteit en bruikbaarheid van de HO-websites is, aldus ScienceGuide,  gebaseerd op een kritische analyse aan de hand van een reeks criteria voor de doeltreffendheid en kwaliteiten van de sites. Ze zijn getoetst aan de hand van oordelen van vijftig studenten uit het HBO en WO en een expertteam van Strategy on Demand en ScienceGuide.

 

Zie: nieuwsbericht ScienceGuide

Laatst gewijzigd:15 september 2017 15:30

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....