Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

27 januari 2011

Promotie: mw. P. Ismalina, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: An integrated analysis of socioeconomic structures and actors in Indonesian industrial clusters

Promotor(s): prof.dr. L. Karsten

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Clustervorming in Indonesië

De studie van Poppy Ismalina richt zich op de interactie tussen actoren en structuren in industriële clusters in opkomende economieën, met name Indonesië. Zij maakt een samenvoegende analyse van de sociaal-economische structuren en de rol van de actoren op grond van empirisch onderzoek in drie verschillende clusters in de provincieYogyakarta: de aardewerkproducerende bedrijven in Kasongan, de zilverindustrie in Kotagede en de lederbedrijven in Manding. De onderzoekster stelt een uitgebreid kader voor om de dynamiek van clusters uitgebreid weer te geven. Hierin kunnen de effecten van clustering op de ontwikkeling van de bedrijven in een cluster duidelijk naar voren komen.

Poppy Ismalina (Indonesië, 1972) studeerde Economic Development aan de Australian National University. Zij verrichtte haar promotieonderzoek bij onderzoekschool SOM en de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Ismalina werkt als docent aan de economische faculteit van de Universitas Gadjah Mada in Yogyakarta, Indonesië.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:11