Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Molecular doping of solution-processed semiconducting polymers

20 september 2010

Promoties: dhr. Y. Zhang, 13.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Molecular doping of solution-processed semiconducting polymers

Promotor(s): prof.dr. P.W.M. Blom

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Ladingstransport in geconjugeerde polymeren

Het proefschrift van Yuan Zhang gaat over ladingstransport in geconjugeerde polymeren. Zhang concludeert dat het toepassen van zowel p-als n-type dotering leidt tot een sterke verbetering van dat transport. Hij bepaalde de hoeveelheid ladingsdragers afkomstig van dotering met zowel stroom-spanningskarakteristieken als impedantiespectroscopie. Het controleerbaar kunnen doteren van geconjugeerde polymeren leidt niet alleen tot nieuwe inzichten met betrekking tot het ladingstransport, maar kan ook toegepast worden voor het verbeteren van de injectie van lading, als ook het ladingstransport in bijv. LEDs.

Yuan Zhang (China, 1980) studeerde aan de Fudan University in Shanghai. Het onderzoek werd uitgevoerd bij het Zernike Institute of Advanced Materials. Zhang gaat door met onderzoek als postdoc aan de University of California.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:13