Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Vijf FEB-onderzoekers in Top 40 Beste Nederlandse Economen 2009

17 mei 2010

Vijf onderzoekers van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde staan in de jaarlijkse Economentop 40 van het tijdschrift ESB (Economisch Statistische Berichten): prof.dr. Peter Verhoef, prof.dr. Gerben van der Vegt, prof.dr. Onne Janssen, prof.dr. Eric Molleman en prof.dr.ir. Gerard Gaalman. De FEB als geheel bekleedt een derde positie. Dat is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van vergelijkbare rankings in het verleden.

Peter Verhoef staat in de ESB Top 40 op de zevende plaats. In 2008 bekleedde hij de 21ste positie. Na hem volgen Van der Vegt op plaats 20 (35ste in 2008), Janssen op plaats 27 (30), Molleman op plaats 33 (geen vermelding in 2008) en Gaalman op plaats 37 (idem).

De jaarlijkse ESB Economen Top 40 geeft een relatieve rangschikking van de publicatieprestaties van geselecteerde economen aan een Nederlandse universiteit. De publicaties, die in een bepaalde periode van vijf jaar zijn verschenen, bestrijken de volle breedte van de economie en bedrijfskunde. De economentop is tot stand gekomen op basis van de voordrachten van de deelnemende faculteiten, de aard van de publicatie en de impactfactoren van de tijdschriften.

Bekijk hier het artikel in ESB.

Laatst gewijzigd:04 mei 2021 09:47