Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Studenten en alumni lerarenopleiding economie FEB winnen innovatieprijzen

01 april 2010

Studenten en alumni van de lerarenopleiding economie van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) bezetten het complete podium tijdens de uitreiking van de Professor Henk Peerprijs. Deze landelijke prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de ontwerpers van innovatief lesmateriaal voor economie in het voortgezet onderwijs.

Onder de 25 inzendingen uit het hele land waren acht prijzen te verdelen. De studenten en alumni van de FEB tekenden voor plaats 1, 2, 3, 5 en 8.

De hoofdprijs ging naar Anthea van Os en Louwrens Wouda, die gezamenlijk 'de balansdag' ontwierpen: een breinvriendelijke opdracht waarin de klas leert een balans op te stellen. Eerst wordt klassikaal stap voor stap de balans van een chipsfabriek behandeld (inclusief smaaktest), daarna gaan de leerlingen zelf aan de slag met verwerkingsopdrachten.

De jury roemde de hoge mate van interactie tussen de docent en de leerlingen, de betrokkenheid van leerlingen en de heldere structuur van de opdracht.

Verder vielen studenten en oud-studenten Nanda Stijntjes, Gert Droogendijk en Ruben Boeijinga van de FEB in de prijzen.

De prijzen werden uitgereikt tijdens het jaarlijkse Vecon-congres voor economiedocenten. Het materiaal van de prijswinnaars is te vinden op www.rdmc.nl/
Meer informatie: Louwrens Wouda

Laatst gewijzigd:13 november 2023 13:29