Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Recordaantal studenten godsdienstwetenschap en theologie in Groningen

03 september 2009
Een recordaantal studenten begint dit jaar aan een opleiding aan de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de Rijksuniversiteit Groningen, zo bleek gisteren bij de opening van het facultaire jaar. In totaal schreven 72 nieuwe studenten zich in, verdeeld over de opleidingen theologie (16), godsdienstwetenschap (43) en geestelijke verzorging (13). Het gaat om een toename van 20%.

In zijn openingswoord presenteerde decaan prof.dr. G.H. van Kooten de nieuwe bachelor-brochure 'Religie en Cultuur' dat het profiel van de Groningse opleidingen kenmerkt.

Bij de opening werd een schilderij onthuld van de Groninger hoogleraar Nieuwe Testament P.A. van Stempvoort, die in de jaren 60 van de vorige eeuw studie deed naar de recente vondst van het graf van Petrus in Rome.

In zijn openingscollege ging gastspreker prof.dr. S. de Blaauw in op de recente ontdekking van het graf van Paulus en vergeleek beide vondsten.

Laatst gewijzigd:12 juni 2023 20:15