Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Robert Scapens ontvangt Zweeds eredoctoraat

22 juni 2009

Professor Robert Scapens heeft op 29 mei j.l. een eredoctoraat in ontvangst genomen van de Lund Universiteit in Zweden. Scapens is als hoogleraar Management Accounting aan FEB. Hij is tevens als professor verbonden aan Manchester Business School. Robert Scapens (1946) kreeg de honoris causa (Doctor of Economics) vanwege zijn prestaties op het gebied van management accounting.

In zijn onderzoek gebruikt Scapens verschillende theorieën en methodologieën om management accounting in het bedrijfsleven te bestuderen. Daarbij heeft hij ook veel geschreven over het gebruik van case study’s in het onderzoek. Samen met Michael Bromwich heeft Scapens in 1990 het tijdschrijft Management Accounting Research opgericht dat zich heeft ontwikkeld tot het grootste internationaal onderzoeksperiodiek in het veld van management accounting.

Robert Scapens is sinds 2006 visiting professor aan de Lund Universiteit. Dit is het tweede eredoctoraat dat hem is toegekend.  Eerder kreeg hij al een honoris causa (Doctor of Science) uitgereikt van de universiteit in Vaasa in Finland.

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:50