Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Professor Irene Burgers hoogleraar Fiscale Economie aan de FEB

09 januari 2009
Prof. Burgers

Prof.dr. Irene J.J. Burgers wordt per 1 februari 2009 hoogleraar Economics of Taxation aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Het gaat om een parttime aanstelling naast haar hoogleraarschap Internationaal Belastingrecht aan de Groningse rechtenfaculteit. Burgers gaat werken bij de vakgroep Accounting.

Irene.J.J. Burgers (Deventer 1962) studeerde fiscale en bedrijfseconomie aan de RUG en promoveerde op het proefschrift “The allocation of fiscal profits to branches of internationally operating banking enterprises”. Ze kreeg voor haar dissertatie bovendien de Mitchell. B Carrol Prize 1992, een award van de International Fiscal Association for 'the best work devoted to international tax law'.

In haar onderzoek richt de hoogleraar zich met name op internationaal en Europees belastingrecht en de effecten van het belastingrecht op internationaal operende bedrijven. Zij heeft meer dan 200 publicaties op haar naam staan en geeft regelmatig lezingen over deze thema's.

Irene Burgers heeft praktijkervaring als belastingadviseur bij PricewaterhouseCoopers en is een van de door Nederland aangewezen personen die deel uitmaken van de EU Arbitragecommissie.

Persoonlijke pagina Prof Burgers

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:53