Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Economen Congres Groningen groot succes

06 oktober 2008
Dagvoorzitter Jan Pronk

De financiële crisis werd een belangrijk onderwerp van het Economen Congres van afgelopen vrijdag, waar economiestudenten afkwamen op lezingen van onder anderen topman George Möller van Robeco, Frits Bolkestein en Jean-François van Boxmeer van Heineken. Dagvoorzitter Jan Pronk zei te genieten van de discussie, de geëngageerdheid van studenten en de kwaliteit van het congres in de volle Groninger Stadsschouwburg.

Het Economen Congres Groningen, georganiseerd door studenten van faculteitsvereniging EBF, is het grootste ééndaagse studentencongres voor economen in Nederland.

Tot op het laatste moment was onduidelijk of een van de belangrijke sprekers, directeur Nout Wellink van de Nederlandse Bank, zou kunnen komen. Tijdens het congres werd bekend dat hij aanwezig was bij de geheime besprekingen van de overname van Fortis Nederland.
Het thema van het congres, 'Changing World Order - verschuivende economische machtsverhoudingen', was met de huidige crisis zeer actueel en de sprekers lieten daar hun licht ook over schijnen.

* Faculteitsvereniging EBF

* Video - Dr. Michael Koetter: "Eén jaar kredietcrisis: het ergste moet nog komen"

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:43