Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Geslaagd network event voor ICT'ers bij Faculteit Economie en Bedrijfskunde

15 april 2008

Het network event voor alumni en starters dat afgelopen vrijdag 11 april werd gehouden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde was zeer geslaagd, aldus medeorganisator Jan Braaksma van de faculteit. Braaksma is tevens initiatiefnemer van ICTmanagers.com: "Deze vereniging biedt een platform voor ICT professionals om te netwerken, waar alumni door informeel contact tijdens activiteiten en via een website met elkaar en de universiteit in contact blijven."

Starters seminar

De vereniging ICTmanagers.com richt zich name op ICT’ers die op het snijvlak van ICT en de business opereren.

Doorslaggevend voor carrière
Het seminar op 11 april was bedoeld voor mensen die een stage of een eerste baan zoeken, voor starters die zich aan het oriënteren zijn op een tweede baan en voor alumni om ervaringen uit te wisselen. Bedrijven uit ICT-gerelateerde branches (consultancy, auditing, project management, etc.), zoals PWC, Accenture, KLM en M&I/Partners werden door veelal oud-studenten van de RUG vertegenwoordigd op het seminar. Zij gaven presentaties over het thema 'afstuderen en de eerste baan na je studie', want de keuzes aan het begin van de loopbaan, en het hebben van een goed netwerk blijken vaak doorslaggevend voor de rest van de carrière.

De ruim 30 aanwezige studenten uit richtingen Business&ICT, Technologiemanagement en Technische bedrijfskunde hadden naast de presentaties gelegenheid tot netwerken tijdens de georganiseerde business lunch en afsluitende stage- en banenmarkt.

-www.ictmanagers.com

Starters seminar