Onderzoekscentrum CIC stelt nieuwe managing director aan
Sinds begin deze maand wordt het Customer Insights Center (CIC) aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen geleid door een nieuwe managing director, Jelle Bouma. Hij is in deze rol verantwoordelijk voor de professionalisering van het onderzoekscentrum, dat wetenschap dichter bij de praktijk brengt.
Bouma is afkomstig van Deloitte Nederland. Daar was hij als lid van het senior management verantwoordelijk voor klantorganisatieveranderingen op het gebied van marketing. Daarvoor was hij werkzaam bij Accenture als senior consultant. Daarnaast is hij jarenlang actief in de wetenschap als onderzoeker op het gebied van de slaag- en faalfactoren van customer relationship management. Tenslotte is hij lid van de Congres Adviesraad van de Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen.
In de marketing wordt kennis over klanten en klantgedrag - Customer Insights - steeds belangrijker, aldus Bouma. Deze kennis is voor alle commerciële bedrijven cruciaal bij de vorming van de marketing- en klantcontactstrategie, alsmede de operatie. De continu veranderende markten en klanten vereisen dat bedrijven goed op de hoogte zijn en blijven van de meest recente ontwikkelingen op het gebied van Customer Insights.
Informatie
Veel bedrijven zien het momenteel als één van de allerbelangrijkste uitdagingen om de aanwezige klantinformatie te vertalen naar inzichten in wat klanten echt nodig hebben. Bouma: ‘Er wordt dan ook steeds meer geïnvesteerd in het verkrijgen en verwerken van cijfermatige informatie over klanten en klantgedrag. Bedrijven lopen echter tegen verschillende problemen aan bij het verkrijgen en benutten van deze informatie. Dit maakt diepgaande kennis op het gebied van Customer Insights van cruciaal belang.’
Linking pin
Vanuit de Rijksuniversiteit Groningen wordt deze kennis aangeboden door het Customer Insights Center (CIC). Dit onderzoekscentrum vormt de ‘linking pin’ tussen het bedrijfsleven en de wetenschap op het gebied van het verwerven van en omgaan met diepgaande klantkennis. Een twintigtal onderzoekers van het Customer Insights Center vertalen de nieuwste wetenschappelijke inzichten op het gebied van marketing, klanten en klantgedrag naar praktisch bruikbare rapporten, workshops, opleidingen en seminars. Op dit moment maken een vijftiental bedrijven hiervan actief gebruik, waaronder KPN, TNO, Essent, Nuon, Agis, Achmea, Frieslandbank en Wehkamp.
Noot voor de pers
Website van het Customer Insights Center: www.rug.nl/feb/cic
Laatst gewijzigd: | 23 november 2021 09:30 |
Meer nieuws
-
23 juni 2025
‘Onderwijs staat centraal in mijn loopbaan’ - hoe het Erkennen & Waarderen-programma ruimte geeft aan onderwijstalent
Voor Evelien Croonen, Universitair Docent aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, betekent het landelijke programma Erkennen & Waarderen een belangrijke verschuiving. Niet alleen onderzoek telt mee voor een loopbaanstap, ook onderwijskwaliteit...
-
20 mei 2025
Van oesterzwam tot overall
Een shirt van schimmels - of preciezer gezegd van mycelium textiel. Het zou een goede stap kunnen zijn richting een duurzamere mode-industrie. Tenminste: als het materiaal zó ontwikkeld kan worden dat het goed bruikbaar is voor kleding én...
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...