Promotie A. Delre: Marketing via netwerken

Alessio Delre vroeg zich af of netwerkmodellen vanuit een marketingperspectief aangepast kunnen worden, zodat ze in staat zijn om consumentenpreferenties en sociale invloeden tussen consumenten mee te nemen. Contacten tussen consumenten onderling blijken namelijk erg belangrijk voor een succesvolle introductie van nieuwe producten. Dit komt vooral omdat netwerken in staat zijn om informatie over de nieuwe producten te verspreiden.
CV
Sebastiano Alessio Delre (Italië, 1977) studeerde economie in Salerno. Het onderzoek werd uitgevoerd bij onderzoekschool SOM. Hij promoveert op 6 september 2007 tot doctor in de Bedrijfskunde bij prof.dr. T.H.A. Bijmolt en prof.dr. W. Jager. Locatie: Lutherse Kerk, Haddingestraat 23, Groningen. De titel van het proefschrift luidt: Effects of social networks on innovation diffusion and market dynamics. Delre gaat verder met onderzoek aan de LUISS Guido Carli universiteit in Rome.
Informatie: tel. (050)363 44 59, e-mail: s.a.delre rug.nl (werk).
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:51 |
Meer nieuws
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...
-
01 april 2025
Executive MBA van UGBS best beoordeelde MBA | Nationale Keuzegids 2025
Volgens de onafhankelijke Keuzegids Masters 2025 is de Executive MBA van de University of Groningen Business School de best beoordeelde MBA van Nederland (deeltijd én voltijd).
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.