Promotie A. Delre: Marketing via netwerken

Alessio Delre vroeg zich af of netwerkmodellen vanuit een marketingperspectief aangepast kunnen worden, zodat ze in staat zijn om consumentenpreferenties en sociale invloeden tussen consumenten mee te nemen. Contacten tussen consumenten onderling blijken namelijk erg belangrijk voor een succesvolle introductie van nieuwe producten. Dit komt vooral omdat netwerken in staat zijn om informatie over de nieuwe producten te verspreiden.
CV
Sebastiano Alessio Delre (Italië, 1977) studeerde economie in Salerno. Het onderzoek werd uitgevoerd bij onderzoekschool SOM. Hij promoveert op 6 september 2007 tot doctor in de Bedrijfskunde bij prof.dr. T.H.A. Bijmolt en prof.dr. W. Jager. Locatie: Lutherse Kerk, Haddingestraat 23, Groningen. De titel van het proefschrift luidt: Effects of social networks on innovation diffusion and market dynamics. Delre gaat verder met onderzoek aan de LUISS Guido Carli universiteit in Rome.
Informatie: tel. (050)363 44 59, e-mail: s.a.delre rug.nl (werk).
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:51 |
Meer nieuws
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
25 februari 2025
Financiële instrumenten raakten het leven van slaafgemaakten
Een deel van de tot slaafgemaakte mensen in de Nederlandse Caribische koloniën raakte extra beschadigd door de wijze waarop de suiker- en koffieplantages werden gefinancierd. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van het NWO-project ‘Collateral...
-
10 december 2024
Onderzoek van het CBS en de Rijksuniversiteit Groningen ontdekt mogelijke omzeiling van sancties tegen Rusland door kleine, jonge bedrijven
De Nederlandse goederenexport naar Rusland is na het opschalen van sancties door de Europese Unie in 2022 sterk teruggelopen. Tegelijkertijd is de Nederlandse export van gesanctioneerde goederen naar zeven landen met verhoogd risico op...