Skip to ContentSkip to Navigation
About us Latest news News News articles

Promotie A. Delre: Marketing via netwerken

06 september 2007
dr. A. Delre
dr. A. Delre

Alessio Delre vroeg zich af of netwerkmodellen vanuit een marketingperspectief aangepast kunnen worden, zodat ze in staat zijn om consumentenpreferenties en sociale invloeden tussen consumenten mee te nemen. Contacten tussen consumenten onderling blijken namelijk erg belangrijk voor een succesvolle introductie van nieuwe producten. Dit komt vooral omdat netwerken in staat zijn om informatie over de nieuwe producten te verspreiden.

CV
Sebastiano Alessio Delre (Italië, 1977) studeerde economie in Salerno. Het onderzoek werd uitgevoerd bij  onderzoekschool SOM.  Hij promoveert op 6 september 2007 tot doctor in de Bedrijfskunde bij prof.dr. T.H.A. Bijmolt en prof.dr. W. Jager. Locatie: Lutherse Kerk, Haddingestraat 23, Groningen. De titel van het proefschrift luidt: Effects of social networks on innovation diffusion and market dynamics. Delre gaat verder met onderzoek aan de LUISS Guido Carli universiteit in Rome.

Informatie: tel. (050)363 44 59, e-mail: s.a.delre rug.nl (werk).

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:51
Deel dit Facebook LinkedIn

Meer nieuws