Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Marketing Dynamics Conference in Groningen van 22-24 Augustus

03 juli 2007

De vierde internationale Marketing Dynamics Conference vindt plaats aan de Rijksuniversiteit Groningen van woensdag 22 t/m vrijdag 24 augustus. Het is de plek waar wetenschappers samenkomen om hun onderzoek te bespreken, ideeën uit te wisselen en samenwerkingsverbanden op te zetten.

De organisatoren zijn Tammo Bijmolt, Peter Leeflang, Jenny van Doorn, en Peter Verhoef van de Faculteit Economie. De Marketing Dynamics Conference bouwt voort op eerdere conferenties gehouden aan de Tuck School of Business van de Dartmouth University, de University of California, Davis, en de University of California, Los Angeles. Er worden rond 80 deelnemers uit de internationale marketingwetenschap en de praktijk verwacht, een uitermate geschikt publiek om discussies over dynamiek in marketing op een hoog niveau te voeren.

Programma 2007
De conferentie begint op woensdag met een workshop voor PhD's en andere junior onderzoekers over Dynamic Linear Models. Op donderdag houdt Dominique Hanssens (University of California, Los Angeles) een keynote speech. Verder zijn er presentaties en discussies over marketing fenomenen met dynamische componenten. Naast methodologische aspecten van de studie van marketing dynamics, is er aandacht voor empirische studies over bijvoorbeeld betreding van de markt, dynamiek in klantenrelaties of dynamiek in de marketing mix.

Voorbeelden van lezingen zijn: The Effect of Price and Advertising on Customer Retention; Dynamic Advertising and Word-of-Mouth; A Model of the Impact of Advertising and Promotion on Customer Spending in the Music Download Industry; Forecasting in Viral Marketing Campaigns; Using Complaints to Predict and Value Customers; Do Early Adopters Use More?; Patient- or Physician-Oriented Marketing: What Drives Primary Demand for Prescription Drug?

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:51

Meer nieuws

  • 19 september 2018

    Studenten RUG helpen leerlingen met toekomst stadslogistiek

    Bij het project Web Expeditie hebben leerlingen van verschillende scholen in het primair en voortgezet onderwijs onder leiding van studenten van de RUG gewerkt aan de toekomst van de stadslogistiek. De leerlingen zochten in een project van drie maanden...

  • 11 september 2018

    Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

    De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop)...

  • 05 september 2018

    Broedplaats voor slimme technologie

    ‘Samenwerking tussen De Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, het UMCG en industrie op het gebied van slimme technologie leidt tot innovatie en nieuwe bedrijvigheid.’ Dat zegt Hugo Velthuijsen, directeur van het Marion van Os Centrum voor Ondernemerschap...