Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Symposium PMCO: Baten en lasten van wet- en regelgeving

24 juli 2007
De omvang van administratieve lasten wordt door overheid en bedrijfsleven gezien als een groot probleem. Een overdaad van regels kan het ondernemerschap en creativiteit belemmeren, zeker als ze disproportioneel belastend zijn. Ook is het naleven van de regels voor de ondernemer soms onnodig kostbaar. Bekend is de roep om verlichting van de regels inzake de externe verslaglegging zoals Sarbanes Oxley, IFRS.
Organisatoren symposium

In samenwerking met Yacht en AOG organiseert de Postmaster Controllersopleiding van de Rijksuniversiteit Groningen op dinsdag 2 oktober a.s. in het Hampshire Hotel – Plaza Groningen het Symposium Baten en lasten van wet- en regelgeving: van administratieve lastenverlichting tot compliance. Tijdens dit symposium zal worden ingegaan op welke wijze de overmatige regelzucht kan worden beperkt, zodat organisaties hun creativiteit zoveel mogelijk terug kunnen vinden.

Het symposium is uitermate geschikt voor controllers, accountants en andere financiële functionarissen uit het bedrijfsleven en de publieke sector. De sprekers zullen vanuit hun specifieke deskundigheid en achtergrond ingaan op de gesignaleerde problematiek en zoveel mogelijk oplossingen aandragen. Dagvoorzitter is Dirk Swagerman, hoogleraar controlling aan de Faculteit Bedrijfskunde.

Laatst gewijzigd:20 december 2022 13:55