Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

KNVB-directeur betaald voetbal Henk Kesler geeft college Sporteconomie

12 juni 2007
KNVB

Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, heeft vanmiddag een gastcollege gegeven voor het vak Sporteconomie van prof. Ruud Koning. In dit vak worden ontwikkelingen in de sportwereld vanuit een economisch perspectief geanalyseerd.

Kesler behandelde in zijn college een aantal onderwerpen die studenten naar voren brachten, zoals:  Moet er een topklasse amateurs komen? Hoe kan de bodem van de Eerste Divisie nieuw leven in worden geblazen?  Hoe succesvol zijn de playoffs? Hoe werkt het licentiesysteem betaald voetbal en hoe succesvol is het? Hoe zit het met het Eredivisie vrouwenvoetbal? En met de  verkoop van de televisierechten komend najaar? Hoe werkt de  voetbalwet?

Henk Kesler is in 1972 afgestudeerd aan de juridische faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen.

Fotoverslag van het college:

Prof Ruud Koning en Henk Kesler
Henk Kesler