Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

RUG docent en student Bedrijfskunde in KRO-serie Dragons' Den

08 maart 2007
.

Bernd Mintjes, bedrijfskunde docent aan de RUG en zelfstandig organisatieadviseur, werkt mee aan de nieuwe KRO programmaserie Dragons' Den, die vanaf vrijdag 16 maart (20.30 uur) wordt uitgezonden op Nederland 3. Een van Mintjes' studenten dingt in het programma mee naar de winst.

In Dragons' Den, bekend van de BBC waar het al jaren een succes is, zoeken startende ondernemers kapitaal voor hun idee of bedrijf. De kandidaten houden daartoe een korte presentatie voor vijf investeerders, die daarna besluiten al of niet te investeren. Samen met andere experts vormt Mintjes de redactie die selecteert welke 40 kandidaten een presentatie voor de potentiële investeerders mogen houden.

"Ik ben docent in het mastertraject Small Business & Entrepreneurship van de Groningse Faculteit Bedrijfskunde”, vertelt Mintjes, "En ik geef vakken die gericht zijn op het starten van innovatieve bedrijven. De KRO heeft mij benaderd vanuit deze expertise en omdat ik via een eigen investeringsfonds al langer investeer in jonge, innovatieve bedrijven. Verder heb ik eerder meegewerkt aan Teleac series over onder andere startende en groeiende bedrijven."

Student

Mintjes is van plan de uitzendingen te gebruiken in zijn colleges. "Het is een wezenlijk onderdeel van de stof", zegt hij, "En de Groningse bedrijfskundestudent die als kandidaat meedoet aan het programma, gaat ook zijn verhaal vertellen. In mijn Small Business & Entrepreneurship colleges is de 'praktijkkant' sowieso erg groot: de studenten die bij mij afstuderen, doen allemaal een praktijkonderzoek."

Ook studenten van alle andere opleidingen van de RUG kunnen vanaf 2008 vakken in ondernemerschap volgen, wanneer de 'minor' ondernemerschap van start gaat. Mintjes is mede-initiatiefnemer van deze minor.

Mintjes

Drs. Bernd W. Mintjes studeerde bedrijfseconomie en bedrijfspsychologie aan de RUG en in de USA. Na een carrière als bedrijfsadviseur en manager van een landelijke adviesorganisatie begon hij zijn eigen adviespraktijk: Maxwell Group Strategy & Investment. Deze onderneming adviseert bedrijven en not-for-profit instellingen bij het nemen van beslissingen op het gebied van strategie en investering.

Voor meer informatie : Bernd Mintjes, tel. 050 363 72 38 / 34 53, email: a.b.w.mintjes rug.nl

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:51