Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Kwaliteitsimpuls voor economie en bedrijfskunde met tien nieuwe hoogleraren

11 december 2006

De faculteiten economie en bedrijfskunde hebben de financiële ruimte gecreëerd om tien nieuwe hoogleraren aan te trekken. Er wordt geworven onder de internationale academische top op de expertisegebieden: Microeconomics, Applied Statistics, Operations Research, Strategy & Industrial Dynamics, Entrepreneurship, Financial Accounting, Corporate Finance, Product Development, Management Accounting en Logistics.

"We hebben dit succes behaald na lange begrotingsbesprekingen met het College van Bestuur van de RUG", vertelt Teun van Duinen, PH Middelen in het faculteitsbestuur. "Het is bovendien het startschot voor de uitvoering van een zeer belangrijk onderdeel van onze strategie: het geven van een grootschalige kwaliteitsimpuls aan onze faculteiten. De beide faculteitsbesturen achten dit een zeer verantwoorde besteding van een belangrijk deel van onze reservepositie. En we zijn blij dat het College van Bestuur ons heeft willen volgen in ons kwaliteitsstreven en de daaraan gekoppelde financiële gevolgen. We gaan werven in binnen- en buitenland en willen uiteraard ook graag gebruik maken van de netwerken die onze facultaire wetenschappers al hebben opgebouwd."
Laatst gewijzigd:01 maart 2019 12:57