Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Dr. Bert Wiersema benoemd tot lid Ubbo Emmius Colleghie

30 oktober 2006

Dr. Bert Wiersema, zakelijk directeur van het Energy Delta Research Centre gevestigd aan de economische faculteit, is op 30 oktober geïnstalleerd als lid van het Ubbo Emmius Colleghie. Dit gezelschap van congres initiatoren uit de wetenschap en het bedrijfsleven wil Noord-Nederland als internationale ontmoetingsplaats verder uitbouwen. Daartoe fungeert het college als adviseur van het Groningen Congres Bureau dat congressen organiseert.

Wiersema is voor deze eervolle functie gevraagd als dank voor zijn inspanningen tezamen met het EDReC-team voor de eerste internationale Energy Convention 2005 en de tweede Energy Convention van 20-22 november 2006, beide in Groningen. Volgens het Groningen Congres Bureau heeft Bert Wiersema hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het internationaal congresseren in Noord-Nederland.

De installatie vond plaats tijdens de viering van het 10-jarig bestaan van het Groningen Congres Bureau, waar ook Rector Magnificus van de RUG Frans Zwarts, Burgmeester van Groningen Jacques Wallage en Commissaris van de Koningin in Groningen Hans Alders spraken. De bijeenkomst vond plaats in het gebouw van de NV Nederlandse Gasunie.

EDReC
Op de tweede internationale Energy Convention komende november, georganiseerd door het Energy Delta Research Centre, zullen energie experts uit de hele wereld vraagstukken behandelen over de overgang van gasgebruik naar een meer duurzame energievoorziening.

Het Energy Delta Research Centre is een overkoepelend interdisciplinair universitair centrum, dat wetenschappers op het gebied van energieonderzoek uit verschillende faculteiten van de RUG verbindt. Het doel van het Centrum is om een wetenschappelijke bijdrage te leveren aan duurzame energieproductie en -consumptie.

Laatst gewijzigd:13 november 2023 13:29