Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Wetenschapswinkel onderzoekt imago duurzame brandstoffen

23 oktober 2006

Binnenkort kunnen automobilisten in Noord Nederland diverse duurzame brandstoffen tanken, zoals biodiesel, ethanolbenzine, pure plantaardige olie en aardgas. Met de komst van het tankstation ‘Green Planet – Fuel for the Future’ bij de afslag Pesse langs de A28 wordt dit mogelijk. In samenwerking met de Wetenschapswinkel Economie & Bedrijfskunde , Green Planet en het Dagblad van het Noorden onderzoeken de bedrijfskundestudente Anke van Amelsfoort en doctorandus Rudi Zwier wat het imago is van duurzame brandstoffen onder autobezitters.

Toekomstig tankstation

Tot dusverre ontbreken in Nederland duurzame tankstations waar automobilisten alternatieve brandstoffen, zoals biodiesel, ethanolbenzine, pure plantaardige olie en aardgas, kunnen tanken. Automobilisten vragen daarom niet snel auto’s die op alternatieve brandstoffen rijden, waardoor exploitanten van tankstations deze brandstoffen niet aanbieden. Dit kip-ei probleem is doorbroken met de vestiging van ‘Green Planet – Fuel for the Future’ bij de afslag Pesse langs de A28. Bij dit eerste duurzame energiestation van Nederland kunnen automobilisten naast de normale brandstoffen ook diverse alternatieve duurzame brandstoffen tanken.

Green Planet

Enquête

In opdracht van de initiatiefnemer Edwart Doorten gaat de studente Anke van Amelsfoort samen met Rudi Zwier onderzoeken wat het imago is van alternatieve brandstoffen onder autobezitters en wat de drijvende krachten zijn om autobezitters te doen overschakelen op deze brandstoffen. Hiervoor is een enquête gemaakt:

Ga naar de enquête.
Iedereen die de vragenlijst volledig invult, maakt kans op een cabrio-arrangement van het Van der Valk hotel in Spier, Emmeloord of Wolvega.

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:11