Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Prinses Máxima en prof. dr. Dany Jacobs gastsprekers opening academisch jaar Bedrijfskunde

05 september 2006

Prinses Máxima spreekt op dinsdag 5 september 2006 aan de Faculteit Bedrijfskunde tijdens de opening van het facultair academisch jaar voor studenten en medewerkers van de faculteiten bedrijfskunde en economische wetenschappen. De prinses zal het onderwerp Diversiteit vanuit haar eigen ervaringen inleiden en prof.dr. Dany Jacobs, hoogleraar Strategisch Management aan de faculteit, geeft een lezing over Bedrijven, Bedrijfskunde en Diversiteit. Prinses Máxima is door de faculteit uitgenodigd na een initiatief van studenten van faculteitsvereniging BIG.

Prinses Máxima houdt bij de opening een inleiding op het thema, waarin zij spreekt  vanuit haar eigen ervaringen, zoals haar lidmaatschap van de commissie PaVEM (Participatie van Vrouwen van Etnische Minderheden). Prof. dr. Dany Jacobs benadrukt in zijn keynote speech het belang van diversiteit bij mensen, teams en organisaties. Diversiteit in perspectieven, ervaringen, achtergronden en culturen is vereist in de huidige economie waarin we het van innovatie en creativiteit moeten hebben.

Facultair academisch jaar
De traditionele opening van het facultair academisch jaar is bedoeld om het begin van het collegejaar een feestelijk tintje te geven. Faculteitsvereniging BIG en de Faculteit Bedrijfskunde bieden zo de studenten en medewerkers van zowel de Faculteit Bedrijfskunde als de Faculteit der Economische Wetenschappen een inspirerende start van het nieuwe collegejaar, waarin verregaande samenwerking tussen beide faculteiten moet uitmonden in een fusie in 2007. De opening bij Bedrijfskunde staat los van de opening van het academisch jaar van de universiteit zelf. Die vindt een dag eerder op 4 september plaats.

Programma
Prinses Máxima komt aan bij de collegehal op het Zernikecomplex om 16.00 uur na een werkbezoek aan de Gemeente Groningen. Prof. dr. Henk G. Sol, decaan van de Faculteit Bedrijfskunde, verzorgt het openingswoord. Na korte introducties door Hylke Sluis van Faculteitsvereniging BIG spreken Prinses Máxima en prof. dr. Jacobs. Aansluitend is er een receptie.

- Accreditatie voor de opening is mogelijk tot uiterlijk vrijdag 1 september, 17.00 uur: Rijksvoorlichtingsdienst, rvd.pers minaz.nl, tel. (070) 356 41 42.
(Bij veel belangstelling kan een beperkte toelatingsregeling worden ingesteld.)

Laatst gewijzigd:04 maart 2019 11:50