Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Balkenende bezoekt Energy Delta Research Centre

26 juni 2006

Minister-president Balkenende brengt woensdag 28 juni een bezoek aan het Energy Delta Research Centre (EDReC) , gevestigd aan de Faculteit der Economische Wetenschappen. Dr. Bert Wiersema, zakelijk directeur van het EDReC, ontvangt de minister-president samen met Simon Kuipers, voorzitter van het CvB van de RUG.

Naast een rondgang langs verschillende laboratoria, krijgen Balkenende en zijn delegatie een introductie over het EDReC en is er een gesprek met verschillende betrokkenen, waaronder ook decaan Tom Wansbeek van de economische faculteit.

EDReC
Het Energy Delta Research Centre is een interdisciplinair onderzoekscentrum, waarin wetenschappers op het gebied van energieonderzoek uit verschillende faculteiten participeren. Het doel van het Centrum is om een wetenschappelijke bijdrage te leveren aan duurzame energieproductie en -consumptie. Wetenschappelijk directeur van het EDReC is hoogleraar economie Catrinus Jepma.

Het bezoek aan het EDReC is onderdeel van een werkbezoek dat de minister-president brengt aan de stad Groningen rondom het thema: 'Duurzame kenniseconomie, energie en milieu'. Balkenende zal ook een bezoek brengen aan de NV Nederlandse Gasunie, het Stadhuis en het bedrijf Bioclear dat duurzame milieu-technologie ontwikkelt.

Laatst gewijzigd:13 november 2023 13:29