Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Promotie: 'Weten wat de klant wil'

09 juni 2006

Bijna niemand heeft zin om veel tijd te besteden aan het verstrekken van informatie voor commerciële doeleinden. Feray Adigüzel deed onderzoek naar statistische methoden waarmee dergelijke klantinformatie effectiever vergaard kan worden. Een deel van haar onderzoek gaat over het ontwikkelen van gesplitste vragenlijsten. Een lange vragenlijst (die meer dan 20 minuten vergt om in te vullen) wordt verdeeld in onderdelen die door verschil­lende respondenten worden ingevuld, met minimaal verlies aan informatie. Het resultaat is dat in veel kortere tijd en tegen lagere kosten informatie van betere kwaliteit (nauwkeuriger ingevuld) wordt gewonnen.

CV

Feray Adigüzel (Turkije, 1974) studeerde statistiek aan de Middle East Technical University (Turkije). Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Marketing Research van de RUG en bij de afdeling Marketing van de University of Michigan. Ze promoveert op 19 juni bij prof.dr. M. Wedel op het proefschrift Essays on customization applications in marketing. Adigüzel gaat verder als onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50

Meer nieuws

  • 19 september 2018

    Studenten RUG helpen leerlingen met toekomst stadslogistiek

    Bij het project Web Expeditie hebben leerlingen van verschillende scholen in het primair en voortgezet onderwijs onder leiding van studenten van de RUG gewerkt aan de toekomst van de stadslogistiek. De leerlingen zochten in een project van drie maanden...

  • 11 september 2018

    Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

    De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop)...

  • 05 september 2018

    Broedplaats voor slimme technologie

    ‘Samenwerking tussen De Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, het UMCG en industrie op het gebied van slimme technologie leidt tot innovatie en nieuwe bedrijvigheid.’ Dat zegt Hugo Velthuijsen, directeur van het Marion van Os Centrum voor Ondernemerschap...