Promotie: 'Weten wat de klant wil'
Bijna niemand heeft zin om veel tijd te besteden aan het verstrekken van informatie voor commerciële doeleinden. Feray Adigüzel deed onderzoek naar statistische methoden waarmee dergelijke klantinformatie effectiever vergaard kan worden. Een deel van haar onderzoek gaat over het ontwikkelen van gesplitste vragenlijsten. Een lange vragenlijst (die meer dan 20 minuten vergt om in te vullen) wordt verdeeld in onderdelen die door verschillende respondenten worden ingevuld, met minimaal verlies aan informatie. Het resultaat is dat in veel kortere tijd en tegen lagere kosten informatie van betere kwaliteit (nauwkeuriger ingevuld) wordt gewonnen.
CV
Feray Adigüzel (Turkije, 1974) studeerde statistiek aan de Middle East Technical University (Turkije). Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Marketing Research van de RUG en bij de afdeling Marketing van de University of Michigan. Ze promoveert op 19 juni bij prof.dr. M. Wedel op het proefschrift Essays on customization applications in marketing. Adigüzel gaat verder als onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:50 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...