Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Promotie: 'Weten wat de klant wil'

09 juni 2006

Bijna niemand heeft zin om veel tijd te besteden aan het verstrekken van informatie voor commerciële doeleinden. Feray Adigüzel deed onderzoek naar statistische methoden waarmee dergelijke klantinformatie effectiever vergaard kan worden. Een deel van haar onderzoek gaat over het ontwikkelen van gesplitste vragenlijsten. Een lange vragenlijst (die meer dan 20 minuten vergt om in te vullen) wordt verdeeld in onderdelen die door verschil­lende respondenten worden ingevuld, met minimaal verlies aan informatie. Het resultaat is dat in veel kortere tijd en tegen lagere kosten informatie van betere kwaliteit (nauwkeuriger ingevuld) wordt gewonnen.

CV

Feray Adigüzel (Turkije, 1974) studeerde statistiek aan de Middle East Technical University (Turkije). Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Marketing Research van de RUG en bij de afdeling Marketing van de University of Michigan. Ze promoveert op 19 juni bij prof.dr. M. Wedel op het proefschrift Essays on customization applications in marketing. Adigüzel gaat verder als onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...