Promotie: 'Weten wat de klant wil'
Bijna niemand heeft zin om veel tijd te besteden aan het verstrekken van informatie voor commerciële doeleinden. Feray Adigüzel deed onderzoek naar statistische methoden waarmee dergelijke klantinformatie effectiever vergaard kan worden. Een deel van haar onderzoek gaat over het ontwikkelen van gesplitste vragenlijsten. Een lange vragenlijst (die meer dan 20 minuten vergt om in te vullen) wordt verdeeld in onderdelen die door verschillende respondenten worden ingevuld, met minimaal verlies aan informatie. Het resultaat is dat in veel kortere tijd en tegen lagere kosten informatie van betere kwaliteit (nauwkeuriger ingevuld) wordt gewonnen.
CV
Feray Adigüzel (Turkije, 1974) studeerde statistiek aan de Middle East Technical University (Turkije). Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Marketing Research van de RUG en bij de afdeling Marketing van de University of Michigan. Ze promoveert op 19 juni bij prof.dr. M. Wedel op het proefschrift Essays on customization applications in marketing. Adigüzel gaat verder als onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:50 |
Meer nieuws
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.
-
25 februari 2025
Financiële instrumenten raakten het leven van slaafgemaakten
Een deel van de tot slaafgemaakte mensen in de Nederlandse Caribische koloniën raakte extra beschadigd door de wijze waarop de suiker- en koffieplantages werden gefinancierd. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van het NWO-project ‘Collateral...
-
10 december 2024
Onderzoek van het CBS en de Rijksuniversiteit Groningen ontdekt mogelijke omzeiling van sancties tegen Rusland door kleine, jonge bedrijven
De Nederlandse goederenexport naar Rusland is na het opschalen van sancties door de Europese Unie in 2022 sterk teruggelopen. Tegelijkertijd is de Nederlandse export van gesanctioneerde goederen naar zeven landen met verhoogd risico op...