Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Promotie: 'Weten wat de klant wil'

09 juni 2006

Bijna niemand heeft zin om veel tijd te besteden aan het verstrekken van informatie voor commerciële doeleinden. Feray Adigüzel deed onderzoek naar statistische methoden waarmee dergelijke klantinformatie effectiever vergaard kan worden. Een deel van haar onderzoek gaat over het ontwikkelen van gesplitste vragenlijsten. Een lange vragenlijst (die meer dan 20 minuten vergt om in te vullen) wordt verdeeld in onderdelen die door verschil­lende respondenten worden ingevuld, met minimaal verlies aan informatie. Het resultaat is dat in veel kortere tijd en tegen lagere kosten informatie van betere kwaliteit (nauwkeuriger ingevuld) wordt gewonnen.

CV

Feray Adigüzel (Turkije, 1974) studeerde statistiek aan de Middle East Technical University (Turkije). Het onderzoek werd uitgevoerd bij de afdeling Marketing Research van de RUG en bij de afdeling Marketing van de University of Michigan. Ze promoveert op 19 juni bij prof.dr. M. Wedel op het proefschrift Essays on customization applications in marketing. Adigüzel gaat verder als onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50