Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Promotie: 'Samenwerking tussen bedrijven'

11 april 2006

Derk Welling verrichtte onderzoek naar de vraag hoe en waarom bedrijven en ondernemingen met elkaar samenwerken en welke problemen daarbij kunnen ontstaan. Daarvoor enquêteerde hij enkele honderden hoofdaannemingsbedrijven.

Uit het onderzoek blijkt onder andere dat de bedrijven die elkaar kennen uit het verleden en die bovendien verwachten dat ze elkaar in de toekomst ook nog wel eens zullen ontmoeten, goed en gemakkelijk met elkaar kunnen samenwerken. Ook kwam uit het onderzoek naar voren dat inkooprelaties in de bouwnijverheid over het algemeen langdurig van aard zijn, dit in tegenstelling tot wat vaak wordt verondersteld. Het proefschrift bevat enkele aanbevelingen voor de bouwpraktijk.

CV

Derk Welling (Didam, 1970) studeerde civiele techniek in Delft. Het onderzoek werd uitgevoerd bij het Groningen Research Institute of Purchasing van de faculteit Bedrijfskunde. De titel van het proefschrift luidt: Bouwen op een gemeenschappelijk verleden aan een succesvolle toekomst- Een onderzoek naar samenwerkingsproblemen in interorganisationele relaties- met bevindingen in de NL bouw.  De promotie is op 20 april.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:50