Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

CvB stelt strategisch plan Letteren vast ‘Building the State of the Arts’

10 november 2021

Op 25 oktober heeft het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen het nieuwe strategisch plan van de Faculteit der Letteren vastgesteld. Dit plan geeft onze ambities voor de komende vijf jaar weer. Belangrijke speerpunten in het strategisch plan zijn de versterking van ons onderzoeksprofiel, het doorvoeren van onderwijsinnovaties door middel van Active Learning, het opzetten van een societal impact-strategie, het verlagen van de werkdruk, verdere ontwikkeling van leiderschap en het realiseren van State of the Arts-huisvesting.

Bij de implementatie van het strategisch plan zetten we in op het continueren van positieve ontwikkelingen en prestaties en bouwen we verder op het sterke fundament dat in het verleden is gelegd. Positief is dat er nu een financieel stabiele faculteit staat waardoor er de komende jaren ruimte is om te investeren in onze strategische doelen.

Download de strategie.
Laatst gewijzigd:10 november 2021 17:09
Deel dit Facebook LinkedIn
View this page in: English

Meer nieuws

  • 17 juli 2025

    Veni-beurzen voor elf RUG-onderzoekers

    Aan elf onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend:  Quentin Changeat, Wen Wu, Femke Cnossen, Stacey Copeland, Bart Danon, Gesa Kübek, Hannah Laurens, Adi Stoykova, Frank Tsiwah,...

  • 14 juli 2025

    Hoe de ooit droge Middellandse Zee met water werd gevuld

    Met behulp van hoge-resolutie landschapsevolutiemodellen toonden onderzoekers aan dat de Middellandse Zee zich al lang vóór de doorbraak van de Atlantische Oceaan begon te vullen.

  • 14 juli 2025

    Grunnegs en Drèents krijgen vaste plek in de klas met MOI

    Vanaf schooljaar 2025-2026 start het onderwijsprogramma MOI: Meertalig Onderwijs in Grunnen en Drenthe, dat streektaal een vaste plek geeft in het basisonderwijs. MOI brengt het Grunnegs en Drèents spelenderwijs de klas in, als structureel onderdeel...